استفاده از محلول هیدروژن پروکساید بجای لمینت دندان
آذر ۲۱, ۱۳۹۵
اهمیت بهداشت دهان و دندان
چگونه خمیردندان های خانگی بسازیم؟
آذر ۲۳, ۱۳۹۵

برای درمان دندان درد چه کنید؟

درمان دندان درد

درمان خانگی برای دندان درد :

دندان درد می تواند تا حد زیادی به دردی ضربان دار تبدیل شود که حتی به دندان ها و اطراف فک منتقل شود. برخی از علل اصلی دندان درد می تواند ریشه در عفونت، یا اینکه ریشه دندان در معرض خطر باشد، دندان ترک خورده، بیماری لثه، پرکردگی شل، یا اختلال مفاصل فک باشد. دندان درد زمانی رخ می دهد که قسمت مرکزی دندان به عنوان پالپ شناخته می شود، و حساس می شود یا ملتهب می شود. پالپ دندان شامل چندین عصب می باشد که حساسیت بسیار بالایی دارند. پالپ می تواند ملتهب شود یا به دلایل زیادی حساسیت داشته باشد.

اگر دندان درد دارید، بهتر است سریعا به سراغ دندانپزشک رفته تا قبل از اینکه مشکلتان حاد شود. همچنین می توانید درمان های طبیعی را اعمال کنید تا موقتا درد ساکت شود.

۱٫فلفل و نمک

مخلوط نمک و فلفل می تواند عالی باشد زمانی که دندان درد سراغتان می آید. از این مخلوط استفاده کنید زیرا با خاصیت آنتی باکتریال، ضد التهاب و ضد درد به شما کمک خواهد کرد.

۲٫سیر

استفاده از سیر می تواند تکسین دهنده درد باشد. سیر با خاصیت ضد باکتری و دیگر خواص دارویی اش می تواند بسیار موثر در تسکین درد باشد.

۳٫میخک

میخک دارای خاصیت ضد التهابی، ضد باکتری، آنتی اکسیدان، و خواص بی حس کننده می باشد که به کاهش درد و مبارزه با عفونت دندان می پردازد.

درمان دندان درد

۴٫پیاز

پیاز دارای خاصیت ضد عفونی کننده و ضد میکروبی می باشد که دندان درد را کنترل می کند. در واقع با تسکین درد به کشتن میکروب ها و از بین بردن عفونت می پردازد.

۵٫آب نمک گرم

یک لیوان آب نمک گرم درست کنید که به درمان درد دندان بسیار کمک می کند.