انواع روکش های دندانی
انواع روکش های دندان
آبان ۲۰, ۱۳۹۶
بیماری های لثه ای و لمینت دندان
آیا بیماری های لثه در لمینت دندان موثر است؟
آبان ۲۷, ۱۳۹۶

آیا ونیرها قابل تعویض هستند؟

پرسلین ونیر ترمیمی

آیا می توان پرسلین ونیرها را برداشت یا تعویض کرد؟

بیماری نزد دندانپزشک مراجعه می کند و از پرسلین ونیری که روی دندانش چند سال پیش گذاشته شده بود، شکایت دارد. به دلیل تغییر رنگ آن، یا متناقض بودن رنگ لمینت با دندان ها یا یکسری مسائل دیگر که می تواند روی زیبایی لبخند فرد تاثیر بگذارد.

دندان های صاف و یکدست :

بسیاری از بیماران به دنبال دندان های صاف و یکدست می باشند. با وجود چنین دندان هایی، اعتماد به نفس فرد بالا می رود، طوری که این حس را به بیماران دیگر هم منتقل می کند. اولین تاثیر آن در همان برخورد اول و دندان های یکدستی است که بیمار متقابل می بیند. به همین دلیل بیمار دیگری هم تصمیم به لمینت دندان یا پرسلین ونیر می کند. اما گاها پیش می آید که لمینت دندان با دندان های خود فرد یکی نیست، یا دچار مشکلاتی مثل عفونت لثه می شود، به همین دلیل فرد تحت درمان مجبور به برداشتن آن می شود.

پرسلین ونیر ترمیمی

دنتال ونیر :

اینجاست که بیمار تصوری که از ونیر دندان یا پرسلین ونیر داشت، در ذهنش خراب می شود. به همین دلیل از نتیجه ناراضی است. با مراجعه نزد دندانپزشک زیبایی می توان به او لومینیرز را پیشنهاد داد؛ نوعی ونیر جایگزین که می تواند روی دندان نصب شود. با قرار دادن چنین روکش هایی اعتماد به نفس از دست رفته را دوباره به دست آورد.

عفونت لثه به خاطر پرسلین ونیر بی کیفیت :

بعد از اولین ملاقات، خیلی ها علاقمند به این هستند که زودتر نتیجه لمینیت دندان هایشان را ببینند. اما گاها پیش می آید که مراجعین به دلیل پرسلین ونیر بی کیفیت و جنس بد، سراغ جایگزینی برای آن بروند. به دلیل همین لمینت و یا ونیر بد، لثه دچار عفونت می شود. در ادامه پرسلین ونیر برداشته می شود و موقتا ونیر جدید قرار می گیرد. به خاطر همین است که برای انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی حتما به دنبال دندانپزشکی مجرب و باسواد باشید. طوری که بعد از انجام آن ها هیچ مشکلی برایتان پیش نیاید.