آیا با وجود خونریزی لثه می توان لمینت دندان کرد؟

درمان فاصله بین دندان ها با لمینت
آیا مشکل فاصله بین دندان ها قابل حل است؟
آذر ۷, ۱۳۹۶
تاثیر دیابت روی دندان های مصنوعی
آیا دیابت در پروتز دندان موثر است؟
آذر ۱۴, ۱۳۹۶

آیا با وجود خونریزی لثه می توان لمینت دندان کرد؟

علت خونریزی لثه

در صورت خونریزی لثه می توان لمینت دندان یا هرگونه خدمات دندانپزشکی زیبایی را انجام داد؟

همه ممکن است در طول زندگی مان یکی دوبار تجربه کرده باشیم، که موقع مسواک زدن مقداری از لثه هایمان خون آمده. آن هم زمانی که آب دهانمان را بیرون ریخته ایم. این اتفاق می تواند منجر به نگرانی هر بیماری شود. درست زمانی که بیمار فکر می کند هیچ مشکلی ندارد و چیز غیر عادی نیست. متاسفانه، خونریزی لثه چیزی نیست که به راحتی از آن گذشت و توجه نکرد. اگر موقع مسواک زدن خون روی مسواک دیدید، مطمئن باشید که این خون می تواند نشانه از بیماری لثه باشد. اگر هم در این بین به دنبال انجام یکی از خدمات دندانپزشکی زیبایی هستید، به دلایلی خونریزی لثه مانع چنین کاری می شود. در ادامه دلایل آن را برایتان شرح داده ایم.

دلایل خونریزی لثه :

در صورتی که وضعیت بهداشت دهان و دندان خوب باشد، هنوز هم راه حل هایی برای خونریزی لثه تان می باشد. یکی از شایع ترین دلایل، محکم مسواک زدن است. بسیاری از بیماران فکر می کنند که با سریع مسواک زدن و محکم کشیدن مسواک روی دندان، دندان ها تمیزتر می شوند. این اتفاق بیشتر زمانی دیده می شود که مسواکتان هم موهای زبری داشته باشد.

علت خونریزی لثه

دلیل دیگری که بخاطر خونریزی لثه، مانع انجام هرگونه دندانپزشکی زیبایی می شود، ممکن است به خاطر بیماری لثه باشد. چنین اتفاقی هم بخاطر التهاب زیاد لثه رخ می دهد. در ابتدا، اولین نشانه های این موضوع تورم لثه یا خونریزی لثه می باشد که با غذا خوردن و یا مسواک زدن تحریک می شوند. چنین حالتی gingivitis نامیده می شود. در موارد شدیدتر هم، gingivitis زیاد قابل توجه نیست، چون هیچ علائم شدیدی وجود ندارد، مگر اینکه دندانپزشک معاینه کند و متوجه شود.

با پیشرفت gingivitis بدون درمان، تبدیل به بیماری پریودنتیت یا بیماری لثه می شود. زمانی که بیماری لثه پیش آید، دیگر عفونت برگشت پذیر نیست و منجر به تحلیل لثه، افتادن دندان، پوسیدگی دندان و اتفاقات جبران ناپذیر می شود. این پروسه کلا به راحتی می تواند جلوگیری شو، مگر با رعایت بهداشت دهان و دندان. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ۲ بار در روز، صبح و شب، که تنها ۱۰ دقیقه از وقت تان را می گیرد، می تواند از این عارضه پیشگیری کند. بنابراین یک مدت زمان کوتاهی از روزتان گرفته می شود تا از این عارضه ها به اندازه یک عمر پیشگیری کنید.